Barnabas İncili

 


insanın yeryüzü hayatı ‘ferdî’ ve ‘toplumsal’ -toplumsal
derken, İnsanî ve tabii tüm çevreyi kastediyoruz- olmak üze­
re iki yön arzeder. Ferdî yön, her ferdin tek tek kendi içinde
olgunlaşmasını, İslâmî tabirle, dıştan içe, nefisten ruha hic­
reti ve bu uğurda mücahedeyi ifade eder. Bu yüzden beşerî
olsun, İlâhî olsun, her iki din (veya, nicel çokluklar nedeniyle
‘dinler.’) Öncelikle insanın bu yönüne eğilirler. Çünkü toplum
tek tek fertlerden oluşan canlı ve dinamik bir varlıktır, yani bi­
reylerinin canlılığı ve dinamikliliği oranında toplum da canlı
ve dinamiktir. Şu hâlde, her şeyden önce hedeflenen topluma
göre, ferdi yetiştirmek büyük bir öneme sahiptir.
El-Islâm’a göre insan ruh, beden ve nefis üçlüsünden olu­
şur. Bu üçlü birbiriyle öylesine girift bir bağlantı içindedir ki,
biri diğerinden ayrıldığında insan ‘kâmil insan’ olma özelli­
ğini yitirir. Ve bu üç unsurun karşılığında insanda üç meleke
vardır: El-akl (kalb), irade ve kelâm, insandaki bu üç melekeye
Allah’ın öncelikle şu üç sıfatı hitap eder: Ilâhlık, rablik, melik-
lik. Son olarak, El-Islâm’m da üç mertebesi, üç basamağı, üç
tamamlayıcı öğesi vardır: Ihsan, iman, İslâm.

{getDownload} $text={PDF İNDİR} $size={}


Yorum Gönder

Post a Comment (0)

Daha yeni Daha eski